понеділок, 8 листопада 2021 р.

Вівторок, 9 листопада

Українська мова 5 клас

 Контрольна робота з теми "Будова слова"
Діти, виконайте роботу у своїх робочих зошитах та надішліть мені для перевірки. 
1. Пояснювальний диктант
Вставте пропущені букви. Поясніть написання слів з префіксами.
У темнім лісі, за горами, з….бравсь усякий звір. Буйно ро….рослись трави й кущі,  потемніло листя на деревах. Захід …..гасає, мов скалка червона, - і наостанку в Дніпро загляда. Це мій рідний край з бе….межними полями, земля моїх батьків.
2. До поданих слів додати потрібний префікс (з, зі, с, роз, без)
Бити, писати, грамотний, захисний, казати, в'язати, бігати, совісний, 
3. Розподільний диктант
Слова з префіксами пре- та при- записати у дві колонки.
 Присолити, пресолодкий, приручити, пригорнути, прегарячий, пресмачний, премило, предорого, притулити, прещирий, прилягти, превесело, приміський, приклеїти, премудрий, пригоріти, превеликий.
4. Доберіть до поданих слів можливі прикметники, виділіть у них суфікси (якщо вони є), запишіть за зразком.
Зразок: Зима - морозна,  сніжна,крижана, рання, дзвінка, блискуча.
1. Весна - гарна,…
2. День - теплий,…
3. Хмара - дощова,…
4. Блискавка - біла,…
5. Клен - гіллястий,…
5. Перебудуйте словосполучення за зразком. Запишіть, позначивши суфікси.
Зразок:      Вітер з моря - морський вітер
*меблі з дерева -
*сік з малини - 
*співи солов’я -
*одяг козаків - 
*руки матері -
*слово вчителя –
*порада батька -
*табір студентів -
*посуд зі скла -
*шафа для книжок -
6. Вибірковий диктант . Випишіть слова з однаковим коренем. Позначте корінь.
    Тато мій - рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного ясного сонячного дня ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят.  Це був справжній рибний дитячий садок. Тільки от великі риби, почувши нас, повтікали.
7. Використовуючи корені   -рад-,  -лук-, -лис-,  -кур-, -рік-    утворіть різні слова. 
Наприклад: рад – радість – радо - радіти.
8. До виділених слів добери синоніми з префіксом  - без.
Чисте небо, пустинний острів, сумний день, жорстокий учинок.
          Слова для довідки: ( безлюдний, безрадісний, безжалісний, безхмарний).
9.  Розподілити слова й записати у дві колонки :
а). з префіксом з-.                                         б). з префіксом с-.
* Скласти декілька речень, використовуючи дані слова.
….сунути, ...чистити, ...формувати, ...кидати, ..мити, ..хвалений, …лити, ..садити, 
…шити, ..палити, ..ховати, ...питати, …берегти.

Українська література 5 клас

Сьогодні ми продовжимо читати вірші О. Олеся про даньоминуле нашої країни. Будемо читати про великого князя Ярослава Мудрого.
В народі недаремно Ярославу дали прізвище Мудрий. Він був великим любителем книг і багато уваги приділяв освіті. В державі відкривались школи. Першу в Європі школу було відкрито у Києві. Там вчилась донька князя Анна, яка стала королевою Франції.
За часів Ярослава більша частина населення заробляла на життя торгівлею хлібом, медом, рибою, золотом, янтарем. Особливо відомими були вироби гончарів і кожум’яків.
При монастирях створювались книжні майстерні. Сам Ярослав знав кілька мов, тому велась робота по переписуванню книг на слов’янську мову. У Софіївському собрі була створена перша бібліотека на Русі.
Правління Ярослава Мудрого тривало 35 років. Перед смертю князь поділив країну між синами, старшого сина Ізяслава назначив Київським князем на своє місце.
Прочитайте вірш, с. 51-53 підручника. Зверніть увагу на нові слова Царгород, бердло, жийте. Правильно наголошуйте слова! Для цього вам допоможе відео: 
Виразно прочитаєте вірш О. Олеся « Ярослав Мудрий», за бажанням запишіть аудіо або відео, де ви виразно читаєте вірш, або намалюйте ілюстрацію до твору і надішліть на перевірку.

Українська література 7-Б клас

Галина Малик. Факти про творчість сучасної дитячої письменниці. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
А про що ж будемо читати? Давайте подивимось:
Пррочитайте твір Г.Малик у підручнику. Хто вже ну ДУЖЕ не хоче читати, то послухайте:

Образотворче мистецтво 7-Б клас

Архітектура як вид образотворчого мистецтва»
Сьогодні ми з вами завітаємо до майстерні творця мистецтва. А саме до майстерні архітектора.
-Хто такий архітектор? Архітектор – це людина, що створює споруди, будівлі та міста.
Архітектор працює у сфері архітектури.
-Що таке архітектура? Архітектура – це мистецтво малювання та створення споруд.
Світ архітектури – це світ, у якому людина живе, працює й відпочиває. І цей світ для людей створює архітектор. Він також справжній художник. 
-Що ж використовує архітектор для створення витворів мистецтва?
Раніше архітектори працювали тільки за допомогою олівців, великих аркушів паперу, лінійки та циркуля. Сьогодні їм допомагають комп’ютерні програми. Але задум виникає у голові та серці архітектора. Саме такі задуми стають відомими архітектурними спорудами.
У містах нашої країни та інших країн світу можна побачити давні фортеці, собори, палаци, театри та інші будівлі, перед якими виникає бажання зупинитися і дивитися на них, затамувавши подих. Шедеври архітектурного мистецтва – це символи країн. Увесь світ із захопленням дивиться на Софіївський собор та Києво-Печерську Лавру у Києві, оперні театри в Одесі та Львові, Кремль у Москві, Ейфелеву вежу в Парижі, давній Акрополь в Афінах. Цей перелік можна продовжувати й далі. Однак, на відміну від живопису та графіки, скульптури та декоративно-прикладного мистецтва, ми не тільки дивимося на творіння архітекторів, а й постійно їх використовуємо. Кожна споруда на вулицях міста чи іншого населеного пункту має своє призначення: для праці або життя, навчання чи відпочинку.
Зараз ми спробуємо намалювати архітектурну споруду - школу:
  Послідовність виконання роботи
   1) Посередині листочка малюємо великий прямокутник – це майбутні стіни нашої    школи, малюємо лінію горизонту нижче середини.
   2) Ділимо прямокутник на 3 рівні частини вертикально та горизонтально, проводимо   легенько простим олівцем прямі.
  3) Домальовуємо двері та вікна. Починаємо промальовувати спочатку перший поверх. Двері прямокутної форми, вікна – квадратні, на одному рівні. На другому поверсі також малюємо три вікна квадратної форми, однакової величини і на одному ріні. Так само промальовуємо третій поверх. Зверніть увагу, що кожне наступне вікно на одному рівні з    нижчим йому.
   4) Домальовуємо дах. Для цього в праву та ліву сторони відкладемо однакові відрізки. Відступаємо вверх теж однакову невеличку відстань. З’єднуємо лінії у формі даху. На першому поверсі прописуємо назву «школа» по середині і малюємо поріг – дві сходинки. Ближча до дверей менша за нижчу їй.
   5) Оздоблюємо вікна, двері, домальовуємо майданчик або інші елементи подвір’я школи (лавки, клумби, кущі, дерева, доріжку).
Чекаю на малюнки!

Зарубіжна література 7-А клас

Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі
Пригадуємо відомості з даної теми, адже на наступний урок буде контрольна робота!
Біографія письменника:
                                         Твір "Світязь" прочитати у підручнику:


Зарубіжна література 8 клас

Давньогрецький театр. Есхіл  «Прометей закутий». Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий»
Давньогрецький театр:
Про Есхіла та аналіз його твору дивимось тут:
https://www.youtube.com/watch?v=2wEpd8G03uQ
Короткий зміст трагедії:
https://www.youtube.com/watch?v=eU5HegSka_4

Зарубіжна література 9-А клас

Джордж Ноел Гордон Байрон. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Поема «Мазепа». Вплив творчості Дж.Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета
Коротко про Байрона:
Короткий зміст поеми "Мазепа":
Перегляньте відеоурок з даної теми:

Немає коментарів:

Дописати коментар