вівторок, 30 березня 2021 р.

30 березня, віторок

Українська література 9 клас

Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Прочитати статтю підручника, с.260-265

   Виразно  прочитай  поезію Т.Г.Шевченка «Ісаія. Глава 35» 

або переглянь  відео за цим посиланням

    Запам’ятай і запиши в зошит! Ісаія — стародавній єврейський пророк, автор однієї з книг Біблії.  Його пророцтва і є джерелами Шевченкового наслідування.


v  Образ святої дороги до Бога, по якій піде звільнений від мук народ.   Це символічний образ, у ньому йдеться про правильне життя народу,   що керується справедливими Божими законами.


Українська мова 6-Б клас


Правопис прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-
Записати!
У суфіксах -еньк-, -есеньк- завжди пишемо знак м"якшення (біленький, зеленесенький).
Списати текст вправи 2, с. 108, позначити  суфікс -есеньк-.


Українська мова 9 клас

Контрольна робота. Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку (тестування)
Виконайте контрольне тестування і надішліть роботу вчителю. На початковий рівень достатньо буде списати речення із 8 та 10 завдання.
Початковий та середній рівні. (6 балів)

1. Складним з різними видами зв’язку є речення:
а) Вітер підганяв їх на снігових белебнях, але як тільки вони скочувались в яр, Сіроманцеві доводилось похекати і попріти.
б) Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.
в) Михайло якраз натрапив на ту розмову чи суперечку, встряв у неї й почав доводити інспекторові, що він не має права лаяти учнів, і сказав щось образливе для самого інспектора.
г) Проте маленька пташина, ця пухнаста кулька життя, що майже цілком уміщалася в моїй жмені, виявилась завзятою і не хотіла без бою віддаватись.

2. Визначте складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком:
а) Я так захопився літніми принадами, що перестав співати й забув навіть, що стою в церкві.
б) Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця!
в) Пам'ять наша – глибокий чарівник колодязь, на дні якого затонуло синє небо.
г) Я дивився у велике широке вікно, крізь яке було видно не тільки західну частину міста, але й дальні, осяяні ясним весняними сонцем гаї та діброви понад річкою Ворсклою, і укладав собі літні плани.

3. Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення:
а) А малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.
б) За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий.
в) Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить.
г) Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина.

4. Чотири частини має складне речення:
а) Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п’янкий запах – власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів.
б) В темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки.
в) І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Вірунці й досі вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків привело її кохання на Зачіплянку.
г) А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки.

5. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:
а) Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла.
б) Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на вогонь.
в) Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущавині, належали таємниці і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше.
г) Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень.

6. Визначте складне речення, побудоване за схемою: [ ], й [ ], ( ).
а) Вишнево-яблуневі садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, й село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.
б) Я слухав рідну пісню, рідну мову, й вона лилась струмком, у якому переплелися запахи калини, чебрецю, лепехи.
в) Огонь пішов по жилах хлопця, й він ясно одчув в собі, ніби од сну пробудившись, одчув творця, художника.
г) Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа.
Достатній і високий рівні (4 бали).

7. Розставте розділові знаки в реченні.
Після того як промчить прошурхоче велосипедистами нічна зміна в бік заводів і зморена денними клопотами Зачіплянка нарешті поринає в сон і висне над нею з просторів неба місяць зеленорогий собор стоїть над селищами в задумі один серед тиші серед світлої акацієвої ночі що більше навіть на ніч не схожа а на якусь сказати б анти ніч.

8. Накресліть схему речення.
Вишнево-яблуневі садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, й село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.

9. Складіть речення за даними схемами.
1) [ ], [ ], проте [ ], ( ), ( ).

2) [ ], і [ ], ( ), ( ), [ ].

10. Виконайте повний синтаксичний розбір речення.
Землю вкриває асфальт і бетон, небо затягується димами і ревом моторів, і кудись шалено, в метушливій тривозі летить життя, засмоктує і не залишає для душі тієї чистої години, коли можна замислитись над собою і подумати про головне.

Зарубіжна література 6-А клас

Генрі Лонгфелло (1807-1882). «Пісня про Гайавату».
Перегляньте мультфільми:

Законспектувати!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар